Перевірте розвиток своєї дитини

Як перевірити розвиток Вашої дитини і коли потрібно хвилюватися

Ця таблиця допоможе Вам визначити, чи є у дитини затримка розвитку. Це дає змогу Вам допомагати дитині в розвитку раніше, ніж її труднощі стануть для неї значними.

Крок 1 - Знайдіть вік дитини у верхній частині таблиці.

Крок 2 - Прочитайте список і визначте, чи актуальні для дитини зауваження, помічені "червоним прапорцем" у колонці віку.

Крок 3 - Якщр дитина у віці між цифрами, позначеними у колонках (наприклад, 2 роки 5 місяців), потрібно перевірити колонку меншого віку (тобто 2 роки).

Коли хвилюватися?

Коли є один або декілька "червоних прапорців" (у будь-якій сфері) - це є ознакою можливої затримки розвитку.

Якщо у Вас є сумніви з приводу розвитку Вашої дитини, будь ласка, зверніться до Вашого сімейного лікаря, лікаря-педіатра, невропатолога поліклініки.

/Files/images/18991_DodatokARozvitokditini.jpg

/Files/images/Ми_батьки_кроки-595x900.png

Інформація для батьків дітей з особливими освітніми потребами стосовно потреби для звернення до фахівців ІРЦ

Ваша дитина росте, але Ви почали помічати, що вона в своєму розвитку відрізняється від дітей Ваших знайомих чи сусідів, зокрема:

дитина почала пізніше гулити, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;

до трьох років у дитини не з'явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;

з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;

дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам'ятовує вірші;

у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухнянийабо, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій.

Ви бачите ці вади, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі.

Якщо Ваша дитина навчається в школі:

у дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів;

педагоги скаржаться, що у дитини є труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність;

дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитися, виконувати домашні завдання, відвідувати школу;

дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.

Як налаштувати дитину на проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку

Напередодні проведення комплексної оцінки проговоріть з дитиною інформацію про батьків (як звати тата, маму, де і ким працюють батьки), домашню адресу, де проживає дитина, тощо.

В день проведення комплексної оцінки створіть у дитини позитивний настрій. Налаштуте дошкільника на ігрову діяльність, а школяра – на спілкування з фахівцями.

Розрахуйте час так, щоб прийти завчасно, не поспішаючи.

В день проведення оцінювання дитина повинна бути здоровою. У разі, якщо дитина захворіла, зателефонуйте в ІРЦ і попросіть перенести оцінку на інший день.

Не переживайте за результати оцінки і сам процес. Пам’ятайте, що Ваші переживання та тривога передаються дитині.

Під час обстеження не відволікайте дитину зауваженнями і репліками. У разі необхідності, дитині допоможе фахівець.

В присутності дитини не говоріть «вона соромиться», «вона не любить вчити вірші, розповідати», «вона це не вміє», «вона при сторонніх людях не відповідає», тощо.

Оцінка кожним фахівцем займає майже годину, тому при потребі візьміть щось попити.

Після комплексної оцінки обов’язково похваліть дитину, навіть якщо вона відповідала гірше, ніж Ви очікували, адже це її перший самостійний іспит.

Поради батькам

Шановні батьки!

1. Найважливіше для дітей – це увага їх батьків. Приділяйте більше часу для спілкування з дитиною. Вислуховуйте її розповіді, запитайте уточнюючі запитання. І пам’ятайте: те, що здається вам не дуже важливим, для вашого сина чи доньки може виявитися найбільш хвилюючою подією за весь день! Якщо дитина побачить ваш інтерес до її справ і турбот, вона обов’язково відчує вашу підтримку. Слухаючи її уважно, ви зможете зрозуміти, в чому малюкові потрібна ваша допомога, що реально відбувається з дитиною.

2. Зустрічайтеся з учителями, з класом, знайомтеся з навчальною ситуацією і шкільними правилами, будьте ближчими до школи разом з вашою дитиною.

3. Помічайте все, навіть найменші досягнення вашої дитини, відзначайте їх, стимулюючи її впевненість у собі, у своїх силах і можливостях.

4. Оцінюйте не дитину, а її вчинки і дії.

5. Не вимагайте занадто багато, враховуйте можливості дитини.

6. Будьте уважні до змін настрою дитини, намагайтеся зрозуміти, з чим вони пов’язані.

7. Розмовляючи про невдачі, помічайте, що вони тимчасові, підтримуйте активність дитини у подоланні різних труднощів. Необхідно зауважити, що діти, які мають проблеми зі здоров’ям, швидше стомлюються, працездатність їх знижена, навчальне навантаження для них є занадто важким. Такі діти потребують особливого підходу та уваги дорослих.

Крім перерахованих вище рекомендацій, їм необхідно в більшій мірі знизити психологічне навантаженнянаступними діями:

· забезпечте перебування дитини у другій половині дня в домашніх умовах, а не в групі продовженого дня, з включенням до її режиму денного сну (або просто пасивного відпочинку);

· знаходьте час для щоденних прогулянок дитини на свіжому повітрі, а також потурбуйтеся про тривалий нічний сон (не менше 10-11 годин);

· не скупіться на позитивні почуття по відношенню до таких дітей, вони найбільш чутливі до любові, поваги, уваги та підтримки дорослих.

Права батьків

Відповідальність батьків

Кiлькiсть переглядiв: 723

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.